ACREDITACIÓ UNESCO-UIA

ACREDITACIÓ UNESCO-UIA
UNESCO-UIA

L’ETSAB rep l’acreditació internacional UNESCO-UIA

L’ETSAB és la primera escola espanyola que ha rebut l’acreditació Internacional emesa per la UNESCO-UIA Validation System gestionat per la la RIBA-Royal Institute of British Architects de Londres. Aquesta és una validació acadèmica de rang màxim que s’atorga després de l’avaluació de la docència de grau i de màster habilitant, que conclou l’alta qualitat de l’educació dels futurs arquitectes per afrontar els reptes professionals, socials i culturals del món contemporani segons allò que estableix la Carta UNESCO-UIA (1996)

Un total de vuit experts acadèmics internacionals han participat en aquesta avaluació. El passat mes de gener de 2017 una primera comissió va elaborar una primera diagnosi i unes recomanacions. A mitjans de juny, una segona comissió va liderar la sessió plenària que va concloure amb el reconeixement màxim i per cinc anys del grau d’arquitectura i el màster habilitant, la més alta qualificació que emet aquest organisme. Aquest segell internacional permetrà a la ETSAB avançar a més en la seva pròpia tasca acreditadora, que ha desenvolupat en els darrers anys en algunes escoles d’arquitectura, especialment de l’àmbit llatinoamericà.

L’informe complert destaca alguns valors de l’escola, com les avantatges de la seva mida en relació a les oportunitats de tota mena que ofereix, a nivell local, regional i internacional; també l’exemplar relació entre l’escola i la seva ciutat, la meritòria oferta de pràctiques professionals en un context poc propici; la capacitat creativa malgrat els acotats recursos dels que disposa; o la capacitat de mantenir un esperit crític en relació a la docència malgrat la seva posició consolidada, entre d’altres. També fa algunes recomanacions a futur com l’interès de reforçar les pràctiques sobre el disseny sostenible i la introducció dels estudiants sobre les protocols de l’exercici de la professió. S’apunten a més la conveniència d’ampliar els espais per la docència a l’escola i l’oportunitat d’ampliar la docència en anglès, una qüestió ja apuntada en el primer informe.

La Direcció de l’Escola es congratula d’aquest resultat i el fa extensiu a la tota la comunitat educativa que ha estat la protagonista d’aquest procés amb la generosa participació de professors, estudiants i personal d’administració.

Descarregar informe complert aquí: PDF

arxivat sota: