Congrés PUIG I CADAFALCH. ARQUITECTE DE CATALUNYA

Crida a comunicacions: data límit 30 de maig de 2017
Congrés PUIG I CADAFALCH. ARQUITECTE DE CATALUNYA

Lloc: Barcelona | Mataró, 18-21 d’octubre de 2017

Organitza: Institut d’Estudis Catalans i Facultat de Geografia Història de la Universitat de Barcelona; Can Palauet, Mataró.

La Generalitat de Catalunya ha proclamat el 2017 Any Puig i Cadafalch per a commemorar el 150è aniversari del seu naixement i el centenari del seu accés a la Presidència de la Mancomunitat de Catalunya. Entre els actes de caire acadèmic es convoca un congrés des del que es proposa obrir nous camins d’exploració d’aquest personatge per interpretar-lo en tota la seva complexitat, com a arquitecte, urbanista, arqueòleg, historiador de l’art i també com a figura pública rellevant en la Catalunya de la primera meitat del segle XX. Les seves múltiples facetes professionals i acadèmiques van assentar les bases d’una vasta i rigorosa construcció intel·lectual, orientada a l’acció cívica i cultural, inspiradora de les empreses polítiques que va capitanejar. L’objectiu del congrés és fer aflorar recerques inèdites tant d’investigadors consolidats com dels joves que s’inicien en la recerca. El congrés s’obre també a recerques desenvolupades en un context internacional, tant les relacionades amb en Puig i Cadafalch d’una manera directa, com aquells treballs sobre personatges o fets que puguin ajudar a entendre la seva dimensió internacional. Malgrat que hi ha una bibliografia abundosa i que, l’any 2001, es va celebrar un primer any Puig i Cadafalch, aquesta recerca ha estat feta, massa vegades, de manera fragmentada. D’altra banda, l’adquisició - i posada al servei de la ciutadania- del seu arxiu personal per part de la Generalitat de Catalunya ha obert noves perspectives de recerca.

Més informació a la primera circular de les bases  del congrés. Arxiu

Web congrés

arxivat sota: