Guia de Programari per l'Estudiant d'Arquitectura

Des del ServeiTIC de l'ETSAB et volem ajudar en el teu inici. És per això, que hem realitzat una guia inicial per tal d'ajudar-te amb l'elecció del maquinari adient a la carrera i del programari bàsic necessari per poder cursar-la. A continuació et mostrem uns exemples de maquinari amb unes característiques bàsiques per a treballar correctament, un programari inicial que creiem que t'ajudarà a treure el millor rendiment del teu ordinador i finalment podràs veure un programari específic que aniràs aprenent al llarg de la carrera.

Instal·lació inicial

_Adobe reader: visor de documents PDF

_Antivirus: Avast i Malwarebytes. Els dos són complementaris perquè un actua com a antivirus i l'altre com a eliminador de malware

_CutePdf: impressió i edició en PDF

_Direct X: gràfics 3DFlash Player: visualització de gràfics webJava: complement del navegador. Forma part del pack OS

_Microsoft Office: descompte per estudiants

Alternativa: LibreOffice

_Navegadors: Google Chrome o Mozilla Firefox

_Shockwave Player: visualització de gràfics web

_VLC Media Player: reproductor de molts formats de vídeo i àudio

_7-zip: Descompressor d'arxius .zip .rar

general.png

Instal·lació programari específic

_Disseny CAD: AutoCAD

Alternatives: Graphisoft ArchiCAD o Microstation o DraftSight

_Modelat 3D: Rhinoceros. Versió per estudiants amb un preu de 195 €

Alternatives: Sketchup Pro. Preu de llicencia 49 $ / any

_Disseny BIM: Revit Architecture

Alternativa: Graphisoft Teamwork

_Realització de gràfics i renders: 3DStudio Max Design

Alternativa: Blender o ArtlantisEdició d'imatges: GIMP. Substitut de Photoshop

_Càlcul d'estructures:WinEVA. 50 € versió descàrrega i 70 € versió física.

Alternatives: Cype (llicència afterhours) o Tricalc (430 €)

_IrfanView: visor d'imatges de format .sid (ortofotos ICC)

_Maquetació:Scribus. Substitut Indesign

_Editor vectorial: Inkscape.Substitut Illustrator

_Hugin: Creació d'imatges panoràmiques

_Unity: Motor gràfic per recorregut virtual en escenaris

especifico.png

Consulta tot el programari disponible a les aules: Enllaç

Característiques

_Windows

Windows és el més popular i el que et garantitza la compatibilitat amb la gran majoria de programes.

_ Mac OS

Mac OS està disponible en els portàtils de gran qualitat però relativament cares Apple MacBook. És un sistema operatiu estable, amb una interfaz* molt ben dissenyada i un sistema de navegació molt senzill i còmode. Per contra té problemes de compatibilitat de software professionar com ara Revit, 3dMax, ArcGis, etc.

_Linux

Linux no ve instal·lat de sèrie a cap portàtil, sino que és una alternativa als S.O. Open Source. Aquest sistema operatiu va crèixer i continua creixent gràcies al treball cooperatiu de milers de programadors d'arreu del món. Requereix coneixements mínims de programació per a instal·lar-lo i fer-lo servir.

_Altres

En món dels sistemes operatius de codi obert com Linux hi han moltes alternatives interessants, sense entrar en detalls, aquest en són alguns: Reactos, Freedos, FreeBSD o Haiku.

Pot donar-se el cas que trobeu un portàtil que vingui sense sistema operatiu, o amb algun de gratït com és el cas de Freedos en els MSI; en aquest cas només cal que a través de la pàgina http://www.dreamspark.upc.edu/ descarreguis el sistema opertatiu de Windows que més et convingui.

Especificacions

1. Pantalla: La mida no cal que sigui excessiva, amb 15" ja en tens prou. No és imprescindible pero si vols millorar la teva experiència amb el portàtil, et recomanem que la pantalla sigui LED i FullHD.

2. Processador: core i5 o superior. Et recomanem que et fixis en potència i en el model. Pots trobar un i5 molt potents i un i7 que no ho sigui tant. També, com a alternativa Intel, tens AMD que tenen un preu més reduït però és més difícil de trobar en portàtils.

3. Memòria: mínim 4 GB de RAM. Aconsellable 8 GB de RAM

4. Targeta gràfica: dedicada 2GB o superior

5. Disc dur: mínim 250GB. Aconsellable 7200 rpm o SSD. O una combinació dels dos, però com a mínim necessites 64GB de SSD per notar una diferència.

Exemples

El + bàsic <500€

Acer Aspire E5-573G-520S

1_ Pantalla 15.6'' HD Glare (1366 x 768)