20 anys d'ESFA

Una visió alternativa a l'arquitectura convencional
20 anys d'ESFA

ESFA, Espai Social de Formació d'Arquitectura fem 20 anys. T'ho perdràs?

Qui som ESFA?
Espai Social de Formació d'Arquitectura, un col·lectiu d'estudiants de l'escola d'arquitectura de Barcelona que treballem temes de bioconstrucció, sobirania alimentària, participació ciutadana, dret a ciutat, feminisme, sostenibilitat i altres temes d'arquitectura crítica i responsabilitat social. Treballem de forma horitzontal i assembleària.
Hem organitzat unes jornades obertes formatives d'arquitectura que tindran lloc a Can Ricart el cap de setmana del 16 i 17 de juny. Les jornades estan plantejades en quatre blocs al voltant dels temes clau que s'han treballat aquests anys:

1. Arquitectura i antropologia urbana:

Per analitzar els entorns i qüestions urbanes més enllà del plànol tècnic i posar en valor l'anàlisi dels espais des de la pràctica humana, social i econòmica que ens caracteritza.

2. Arquitectura i feminisme:

Per qüestionar la manera de fer ciutat, i entendre les desigualtats que l’espai urbà segueix reproduint en clau patriarcal i capitalista, afavorint el model de desenvolupament del sector productiu i la priorització d’aquest davant les altres esferes.

3. Arquitectura i pedagogia:

Per entendre els espais com a educadors socials i la importància simbòlica que tenen. Projectar, analitzar i pensar l’espai és pensar en la tasca educativa, i requereix un diàleg on els espais han d'estar al servei de la pedagogia i l’evolució d’aquesta, i no l'educació al servei de l'espai que disposa.

4. Arquitectura i salut:

Per apostar per una arquitectura més sostenible i al servei de les persones, disposada a revisar-se per adaptar els espais a les diverses vides i acollir-les, i així garantir que l’arquitectura sigui un agent favorable al llarg del temps per a les cures de les vides humanes.

Per a inscripcions, aquí:

Link a la nostra web:

CARTELL 20 ANYS ESFA_FINAL.jpg