PAISATGES URBANS EMERGENTS

5 Novembre | 9:00-14:30h | MUHBA
PAISATGES URBANS EMERGENTS
MUHBA Olica Artés

Jornada "Paisatges urbans emergents. Can Ricart i altres espais patrimonials de l’Eix Pere IV"

Barcelona, com la resta de ciutats euromediterrànies, experimenta un canvi profund que va molt més enllà de la crisi econòmica actual. A més de portar a terme una revisió profunda dels models econòmics i de gestió, cal trobar noves estratègies.

Els projectistes, els urbanistes i els responsables polítics s’adonen cada vegada més de la importància d’explorar mètodes de regeneració urbanística innovadors, basats en sinergies renovades entre la ciutadania i les institucions públiques encarregades de la gestió urbana, i en una actuació més responsable per part del sector privat.

La sessió IV del Taller de Paisatges Urbans emergents, en el marc de la Taula de l’Eix Pere IV i del projecte de recerca europeu EMUVE Unit Barcelona (Euro-Mediterranean Urban Voids Ecology), de l’Escola d’Arquitectura de Gal·les de la Universitat de Cardiff, en col·laboració amb l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i el MUHBA, presenta noves idees per a Can Ricart i per a altres espais patrimonials de l’Eix Pere IV.

En aquesta sessió es presentaran també els resultats en format maqueta del projecte Scan Poblenou. Disseccions des de Pere IV, desenvolupat pel Grup Urbanisme X2 (Laboratori d’Urbanisme de Barcelona, ETSAB, Universitat Politècnica de Catalunya), i la proposta de senyalització de Pere IV a partir de l’anàlisi del seu paisatge històric.

Sessió IV

Dissabte 5 de novembre, de 10 a 14.30 h

9.00 h Presentació de la jornada
9.30 h Projecte EMUVE Unit Barcelona: plantejament teòric, objectius i metodologia. Federico Wulff Barreiro (WSA-Cardiff) i Salvador Clarós (Associació de Veïns del Poblenou)
9.45 h Estratègies de recuperació urbanística: noves propostes d’estudi. Rebeckah Lindsay, Connor Waters, Alice Hiley, Emma Thomas i Eleonora Bosnan (WSA-Cardiff)
10.30 h La maqueta del projecte Scan Poblenou. Disseccions des de Pere IV del Grup Urbanisme X2. Comentaris a càrrec de Maria Rubert, Àlex Giménez, Eulàlia Gómez, Anna Majoral i Daniel Navas

11.15 h Pausa

11.45 h Producció, indústria i elaboració agroalimentària: escola de gastronomia i mercat de productes biològics. Debat amb la participació de Rebeckah Lindsay i Connor Waters (WSA-Cardiff)
12.15 h Resiliència, integració social i reciclatge urbà. Debat amb la participació d'Alice Hiley i Emma Thomas (WSA-Cardiff).
12.45 h Urbanisme col·laboratiu i economia social. Debat obert amb la participació d'Eleonora Bosnan (WSA-Cardiff).
13.15 h Proposta de senyalística per a l'Eix Pere IV. Interpretació històrica i patrimonial. Lluís Sales, historiador.
13.45 h Can Ricart i altres espais patrimonials de l’Eix Pere IV. Debat final amb Federico Wulff Barreiro, Salvador Clarós, Rebeckah Lindsay, Connor Waters, Alice Hiley, Emma Thomas, Eleonora Bosnan, Maria Rubert i Anna Majoral. Moderació: Joan Roca, MUHBA

14.30 h Cloenda

arxivat sota: