Lliçó Inaugural

Dimarts 22 d'octubre del 2019. Sala d'actes 13:00h ETSAB
Lliçó Inaugural

Félix Solaguren-Beascoa, director de l’ETSAB, es complau d'invitar-vos el proper dia 22 d’octubre a la lliçó inaugural del curs acadèmic 2019-2020 a  les 13.00 hores a la Sala d’Actes.

Amb motiu del Centenari de la Bauhaus i del 50è aniversari de la mort de l'arquitecte Ludwig Mies van der Rohe, la lliçó inaugural anirà a càrrec de Fritz Neumeyer, professor emèrit de la Technische Universität Berlin, Institut für Architektur, i portarà per títol: Mies van der Rohe - Outside the Bauhaus

Fritz Neumeyer és un dels teòrics de l'arquitectura més rellevants del darrer segle, i el seu llibre «The Artless Word. Mies van der Rohe on the Building Art» (MIT Press 1991) es considera encara avui en dia la millor biografia intel·lectual de l'arquitecte alemany. Un títol imprescindible per a copsar la complexitat i recorregut d'uns del millors arquitectes de la història. L’obra va ser traduïda al castellà per l’editorial EL CROQUIS amb el títol: “Mies van der Rohe: la palabra sin artificio: reflexiones sobre arquitectura 1922/1968” a l’any 1995.