ON ARCHITECTURAL EDUCATION

Entre el 8 d'abril i el 6 de maig de 2021.
ON ARCHITECTURAL EDUCATION

La formació en arquitectura

En els darrers 25 anys, l’evolució de la professió i disciplina arquitectònica s’han enfrontat a canvis d’ordre cultural, social i tècnic que han tingut un impacte inevitable en la pràctica professional i l’educació institucionalitzada. La crisi ambiental, la desigualtat social, les fluctuacions demogràfiques, la irrupció de la tecnologia digital i el progrés tecnològic, i l’absència de models pedagògics universals són només alguns entre molts d’altres factors convergents que conviden a reflexionar sobre el present i el futur de la disciplina i de la formació institucionalitzada de l’arquitectura.

En èpoques passades, existien pocs models de formació en Arquitectura que havien estat adoptats per institucions educatives amb independència de la seva ubicació geogràfica i identitat cultural. No obstant això, la globalització de la professió, la democratització dels sistemes educatius, i el creixement d’escoles d’arquitectura (públiques i privades) a tot el món al llarg dels últims 25 anys han provocat la creació de nous models. A més, la crisi sanitària derivada de la COVID-19 ha plantejat grans reptes, però al mateix temps ha obert noves vies per educar els futurs professionals de l’Arquitectura que requereixen ser seriosament considerats.

Les escoles / facultats d’arquitectura de la Universitat Nacional de la Plata (Argentina), de la Universitat Politècnica de Catalunya ETSAB-Vallès, (Espanya), i de la University of Illinois at Urbana-Champaign (USA) organitzen conjuntament una sèrie de taules rodones dedicades a considerar l’estat actual de la formació en arquitectura.

I. El projecte com a columna vertebral de la formació en arquitectura

La primera sèrie de taules rodones amb representants de les tres institucions coorganitzadores i dos convidats especials estarà centrada en el projecte com a columna vertebral de la formació en arquitectura.
Ofertes en línia (videoconferències) de franc, i en un format híbrid i bilingüe (anglès / castellà), la sèrie de taules rodones està oberta a docents, estudiants, investigadors i professionals de tot el món.

Calendari > [11:30am-1:30pm Illinois/ 15:30h-17:30h La Plata/ 18:30h-20:30h Barcelona]

• Abril 8 > Models Institucionals
  • Abril 15 > Projecte Arquitectònic • Habitatge • Participació Ciutadana
  • Abril 22 > Disseny Urbà • Planejament Urbanístic • Mobilitat Urbà
  • Abril 29 > Projecte Sostenible • Tecnologia • Metabolisme Urbà
  • Maig 6 > Els dos extrems: primer i darrer any de formació

Per a mes informació escriure a
Inscripció obligatòria (places limitades). Per inscriure’s anar a https://go.illinois.edu/onarchitecturaleducation

Podeu descarregar-vos el programa complet aquí.