URBAN NOTES/ONLINE EXHIBITION

Presentació dels treballs. Curs 2019-20
URBAN NOTES/ONLINE EXHIBITION

Urban notes * és una activitat comunitària entretinguda, en la qual els estudiants d’arquitectura i, en alguns casos, associacions i grups de veïns comparteixen un moment agradable, intercanvien visions i idees sobre el lloc i, per tant, posen en contacte els arquitectes amb els residents. L’objectiu docent de la nova assignatura és presentar les metodologies d’anàlisi urbana i arquitectònica mitjançant el dibuix manual (esbós urbà) i altres tècniques mixtes (dibuix híbrid). El dibuix urbà permet als estudiants primer observar una realitat, prendre-ne consciència i proporcionar-ne les pròpies interpretacions. Proporciona un canal de diàleg entre els participants per desenvolupar estratègies urbanes.

Aquí, presentem aquesta primera experiència formal com a curs electiu per l’ETSAB del departament de Representació Arquitectònica, desenvolupat al Poblenou al voltant de l’eix del carrer Pere IV, en una zona amb molts contrastos que recentment ha experimentat una transformació dramàtica i radical amb el desenvolupament del 22 @. Un dels reptes era proposar sessions de dibuix oberts en què qualsevol persona pogués venir a dibuixar. En aquestes ocasions, vam comptar amb dibuixants urbans que viuen al barri que han donat la seva opinió. L’experiència va prendre un gir inesperat amb l’aparició de la crisi sanitària del Covid-19 i el bloqueig a la meitat del curs. Com a resultat d'aquesta situació inesperada, es van haver de desenvolupar noves dinàmiques de co-creació en línia. Com a part final del taller, els nostres estudiants han suggerit una exposició en línia mitjançant un compte d’Instagram: @urbannotes_etsab. Us convidem amablement a fer una ullada:

NOTES URBANES / EXPOSICIÓ ONLINE

* Aquest treball ha estat coordinat pel professor Bruno Seve i el departament d’RA (Representació Arquitectònica), amb la participació de la professora Zaida Muxi, Arquitectxs de Cabecera (AC) i Taula Eix Pere IV.

Més informació per a la pròxima optativa curs 2020-21: bruno.seve@upc.edu

Crèdit imatge: Ronald Moucadie (estudiant Urban Notes 2020)

arxivat sota: