Guia de recursos per al professorat d'Arquitectura

Des del ServeiTIC de l'ETSAB volem ajudar al professorat amb una petita guia d'informació que ens sembla útil per a la realització de l'activitat docent. És per això, que hem fet un recull d'aplicatius, gadgets i serveis que poden ser del vostre interés.

Recursos a les aules

Les aules de l’escola estan equipades amb sistemes audiovisuals amb els que podeu projectar àudio i vídeo. En concret disposeu d’un PC connectat a un projector, un sistema d’altaveus i compteu amb la possibilitat de connectar el vostre portàtil o altres dispositius per tal de projectar imatges o so.

Enregistrament en vídeo

Des de Factoria de la Biblioteca Oriol Bohigas - ETSAB, us oferiran assessorament en la creació de material multimèdia, com l'enregistrament i edició de vídeo (amb arxius power point, microvideos), escaneig de material (diapositives) o retoc d'imatges. També podreu rebre formació en les eines d'edició de vídeo bàsiques, en petits grups, per a alumnes i PDI.

Accés al: Servei d’enregistrament.

Projecció de dispositius mòbils

Teniu la possibilitat també de projectar els vostres dispositius mòbils, de manera que podeu veure projectat a les aules el contingut de les pantalles de mòbils, tablets, etc.

Enllaços: Manual de projecció per AndroidManual de projecció per Apple

Tests interactius

Podeu realitzar enquestes durant una classe amb programes online, sense necessitat d’instal·lar cap tipus de software. Per exemple:

PollEverywhere – Us permet realitzar proves de diferent tipus que els estudiants responen mitjançant el seu telèfon mòbil. Permet inserir aquestes proves en presentacions PowerPoint – Guia ràpida PollEverywhere

Kahoot – Podeu realitzar tests de preguntes i respostes de manera senzilla i molt visual – Guia ràpida Kahoot

Complements personals no inclosos en l'equipament de les aules

Recomanem que el professor disposi personalment dels següents complements en el cas d'utilitzar dispositius mòbils o si fa servir suport de micròfon habitualment en les aules ordinàries per a la docència. Us indiquem els complements que normalment el professorat utilitza i el seu cost aproximat.

hdmi_vga_90.png mac_vga_120.png micro_diadema_100.png laser2_100.png usb_100.png

Adaptador

HDMI – VGA