PROJECCIÓ DE CURTMETRATGES

7 maig 2021 | 18.00 h | Auditori Fundació Joan Miró
PROJECCIÓ DE CURTMETRATGES

El temps recobrat
Esdeveniment públic de presentació del Taller pràctic “Arquitectura i Cinema”

Lloc: Auditori Fundació Joan Miró (Parc de Montjuïc. Barcelona)
Data i hora: Divendres, 7 de maig de 2021, a les 18.00
18.00: obertura de portes
18.30: presentació de l’acte
19.00: projecció dels curtmetratges
19.30 – 20.30: taula rodona i cloenda esdeveniment

Aforament limitat (per restriccions sanitàries).
Cal fer reserva prèvia a https://el_temps_recobrat.eventbrite.es
Durant l’esdeveniment es distribuiran els Fanzine d’Elisava i ETSAB, editats específicament per a l’ocasió.

Amb el suport de Más que Vídeo i hna conecta.

Aquest esdeveniment forma part del BARQ Festival

____________________________________________

EL TEMPS RECOBRAT.
Esdeveniment públic de presentació del Taller pràctic Arquitectura i Cinema

El pròxim 7 de Maig, en l'esplèndid escenari de l'Auditori de la FUNDACIÓ JOAN MIRÓ de Barcelona, es presentaran els curtmetratges realitzats durant el Taller pràctic Arquitectura i Cinema del 2020, dirigit per la
directora de cinema i professora Maria Mauti amb la participació d'estudiants ETSAB i ELISAVA, en del marc de la Setmana d'Arquitectura i com a esdeveniment col·lateral del BARQ Festival.

L'esdeveniment està organitzat per Fundació Mies van der Rohe, Fundació Joan Miró, ETSAB-UPC i Elisava, en col·laboració amb l’Institut Italià de Cultura de Barcelona i Fundación Arquia.

La proposta d'una nova experiència didàctica, que s'inspira tant en el pragmatisme anglosaxó com en el model dialògic de Sòcrates, té com a objectiu aprendre un art i saber compartir punts de vista. Per damunt de tot, la categoria del temps s'alça com a protagonista de l'experiència i del fer. Saber observar, esperant el moment perfecte. Buscar la qualitat de l'enquadrament, la unicitat d'un so. Fer Cinema amb l'Arquitectura, seguint el procés professional del setè art.

La proposta pedagògica i artística de Maria Mauti es realitza gràcies a la col·laboració d'Antonio Pizza, fundador i professor responsable de l'assignatura "Arquitectura i Cinema"(ETSAB-UPC), i de la professora Daria de Seta, Coordinadora de l'Àrea d'Espai del Grau en Disseny d’Elisava.

Cinquanta estudiants de les dues Escoles van participar en aquest camí, que s'ha dut a terme abans i durant el període del primer confinament. Elisava presentarà els curtmetratges realitzats abans de l'estat d'alarma, sobre dues obres fortament cinematogràfiques del destacat arquitecte català Enric Miralles: el Parc dels Colors de Mollet de Vallés
(Miralles-Tagliabue) i el Centre Cívic dels Hostalets de Balenyà (Miralles-Pinós). En canvi, l’ETSAB mostra el
treball realitzat pels estudiants durant el confinament, que va donar lloc a la producció d'una pel·lícula col·lectiva, 22 Homes (22 Cases), un testimoni significatiu i únic de l'arquitectura vista des de les seves finestres. Mai com en aquesta ocasió el temps recobrat ha servit de guia per entendre i representar un espai que es vivia de forma totalment “interior”.

Amb el suport del director de la fotografia Ciro Frank Schiappa, Maria Mauti ha guiat als futurs arquitectes i
dissenyadors en l'aprenentatge de les tècniques que els permeten realitzar una pel·lícula: ús de càmeres professionals i so en directe; divisió en equips amb les diferents funcions de director, fotògraf, tècnic de so, muntador; desenvolupament des de la idea de la pel·lícula fins a la finalització en el muntatge d'un curtmetratge, pensat per a un públic i la gran pantalla.

Els estudiants van dur a terme la seva recerca reflexionant sobre la poètica de dos mestres, els importants aniversaris dels quals se celebraven en 2020. Els vint anys de la mort de l'esmentat i disruptiu arquitecte Enric Miralles, al qual la ciutat dedica una sèrie d'exposicions importants en aquests dies, i els cent anys del naixement del visionari director italià Federico Fellini, homenatjat en la Filmoteca de Catalunya l'any passat. A aquests dos gegants se'ls dedica l'esdeveniment del 7 de maig i el treball realitzat.

La vetllada inclou la projecció dels curtmetratges, acompanyada d'una taula rodona en la que estan convidats els representants de les Institucions que donen suport al projecte, personalitats del món de la Universitat, del Cinema i de l'Arquitectura, i per descomptat els estudiants, veritables protagonistes d'aquesta experiència.