FERNANDO ÁLVAREZ PROZORÓVICH

Ha mort a Barcelona el 3 d'abril de 2020
FERNANDO ÁLVAREZ PROZORÓVICH

Fernando Álvarez des del record

Fa només una setmana tots, ell mateix, confiàvem que la malaltia seria quelcom passatger. Fernando estava segur de la seva ràpida recuperació. Però el virus ha pogut més que ell i ha doblegat també els nostres bons desitjos. Ara ningú no ens acompanyarà els caps de setmana a La Ricarda ni ens n’explicarà els secrets quan pensaven que ja no en quedaven més per desvelar. Ara ningú no en ajudarà a establir relacions fèrtils entre la cultura arquitectònica sud-americana i l’europea tal com ell ho feia. Ara ja ningú no ens acompanyarà, com acostumava a fer a les seves classes, pels ravals d’un Buenos Aires mig perdut entre els seus records d’estudiant i mig inventat, com en els contes de Borges.

Amic de tots, conciliador i infatigable lluitador contra les dificultats de l’estructura de la nostra universitat, volent aconseguir sempre l’excel·lència des que fa uns anys va decidir dirigir el Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació. No ens acostumarem a estar sense ell. Fernando, no ens acostumarem a estar sense tu.

Equip de direcció de l'ETSAB

El professor FERNANDO ÁLVAREZ PROZORÓVICH, director del Departament de Teoria i Histroria de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació, ens ha deixat el dia 3 d'abril de 2020 a Barcelona, a l'edat de 67 anys.

Havia nascut a Bahía Blanca, Argentina, el 29 d'octubre de 1952. Estudià Arquitectura a la Universidad Nacional de La Plata, on es titulà el 1978. Des de 1987 exercia de professor d'Història de l'Art i de l'Arquitectura a l'ETSAB, escola on va obtenir el títol de doctor l'any 1991.

Fou autor de nombrosos articles de recerca i llibres, i entre moltes altres iniciatives, cal destacar que era director del Màster en Restauració de Monuments (MRM), així com autor de nombrosos estudis històrico-artístics i de projectes per a la restauració d'edificis històrics i catàlegs de patrimoni arquitectònic, i director del portal-revista electrònica Història en obres.

L'equip de direcció, en nom de tota la comunitat de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona, expressa el condol als seus familiars i amics.

Que descansi en pau.