JORNADA ARQUITECTURA, INDÚSTRIA I SOCIETAT

10 abril 2018 | ETSAB
JORNADA ARQUITECTURA, INDÚSTRIA I SOCIETAT

Com a continuació de l’experiència del curs passat, us informem que l’ETSAB ha encarregat al Grup de recerca ARIEN (Arquitectura, Indústria i Enginyeria) la segona edició de la Jornada Arquitectura, Indústria i Universitat que es farà el 10 d’abril de 2018.

Considerem que l’ETSAB, com a estructura universitària del segle XXI, ha de resoldre un doble repte i, a més d’impartir una docència orientada a formar els professionals del futur, també té l’obligació de generar coneixement mitjançant la recerca científica i tècnica. Defensem que aquest nou coneixement R+D, lluny de quedar relegat dins el sistema implantant i alimentant la docència, ha d’expandir-se enfora mitjançant la divulgació i l’aplicació que permet la transferència de tecnologia entre universitat i empresa.

En aquest sentit, l’objectiu de la Jornada és propiciar i incentivar aquesta relació mitjançant les dues direccions dibuixades per la pròpia possibilitat d’intercanvis.

Direcció 1: Universitat-Empresa. Vector encaminat a presentar a la empresa la producció, recerca i inquietud universitàries amb l’objectiu d’incentivar la innovació. Aquest intercanvi quedarà recollit a la Jornada amb els mecanismes següents:

• a) Consultoria Industrial: espai on els estudiants reben assessorament tècnic dels seus projectes per part dels tècnics de les empreses que participin a la Jornada.
      • b) II Concurs Innovació ETSAB: plataforma amb la qual el professorat i estudiantat de l’ETSAB presenta a les empreses idees i propostes de prototipus o possibles patents d’elements i materials que signifiquin una innovació del fet constructiu.

Direcció 2: Empresa-Universitat. Vector on les empreses testifiquen la versatilitat en l’aplicació arquitectònica d’un producte concret. Aquest apartat, a més d’incentivar propostes per a la següent convocatòria del concurs d’innovació, pretén posar en evidència que la gènesi de la majoria d’aquests prototipus respon a la solució plantejada pels arquitectes davant d’una problemàtica concreta, fent ressaltar el paper que tenen en la innovació industrial. Les aportacions que es presentin es recolliran en una publicació, en paper i electrònica, que tindrà el títol de Call for matters.

Com a cloenda de la Jornada hi haurà una lliçó magistral a càrrec de l’arquitecte Roger Riewe, que actualment dirigeix l’Institut de Tecnologia i Arquitectura de la Universitat Tècnica de Graz.

La informació relativa a la proposta de programa de la Jornada, la preinscripció a les consultories industrials, la convocatòria de Call of matters, i les bases del II Concurs d’Innovació ETSAB, es pot consultar a l’arxiu adjunt i al web de l’ETSAB.

La plantilla per presentar propostes al II Concurs Innovació ETSAB es pot descarregar aquí Plantilla II Concurs Innovació ETSAB 2018

Póster_Jornada.jpg