Admissió al programa de doctorat en "Projectes Arquitectònics"

Coordinadora: Maria Magdalena Mària Serrano

Professorat i grups de recerca  En aquest enllaç a la nostra Escola de Doctorat es poden consultar, entre d'altres temes d'interès, els apartats "Professorat i grups de recerca" i "Tesis doctorals".

Requeriments específics

A més dels documents indicats en el "Procediment general”, per sol·licitar l’admissió a aquest programa, és necessari incloure també el següent, a l'aplicatiu:

1. Títol arquitectura (no s'admeten altres titulacions)
2. Títol de Màster oficial. És necessari haver obtingut una qualificació equivalent a notable, 8 (sobre 10) en la tesina de màster, per a poder ser admès a aquest programa de doctorat.
3. Currículum gràfic, escrit i investigador.
4. Projectes de recerca realitzats
5. Publicacions
6. Proposta de pla de treball per a realitzar el “Pla de recerca”, amb una extensió màxima de 5 pàgines i amb el format següent:

• pàg. 1: Portada, que inclogui: Títol, Nom del Programa de doctorat, nom complet de l'estudiant, email, tel., nom tutor d'estudis, grup de recerca i titulació de procedència.
  • pàg. 2: Àmbit o temàtica de la recerca que es proposa o objectiu principal de la recerca a desenvolupar.
  • pàg. 3: Metodologia d'estudi.
  • pàg. 4: Proposta de cronograma fins a la presentació del “pla de recerca”
  • pàg. 5: Carta compromís del director/a de tesi (un membre del programa de doctorat): model de carta de compromís

7. Informe del director/a indicat més amunt (en format lliure), en el qual exposi els mèrits del candidat i l'oportunitat del seu treball, així com la conveniència de la recerca plantejada, d'acord amb els interessos de la Línia de recerca. Aquest informe haurà de comptar amb el vistiplau del director del Grup de Recerca, a l'efecte d'admissió a aquest Grup.

Els punts 6 (pàgina 5) i 7 signifiquen que el candidat ha de trobar un professor de la UPC entre el llistat de més amunt (Professorat) que estigui disposat a dirigir la seva tesi doctoral i aconseguir la carta de compromís i informe citats. Després, incloure aquests documents en l'aplicatiu de preinscripció on-line.

Nota: Si s'està en possessió del títol de “Màster en Teoria i Pràctica del Projecte d'Arquitectura” (extingit) o del títol de “MBArch Màster Universitari en Estudis Avançats en Arquitectura-Barcelona”, amb una nota igual o superior a Notable 8 en el Treball Final de Màster, únicament és necessari presentar els documents: 6. Proposta de pla de treball i 7. Informe. No serà necessari aportar cap altre document dels especificats més amunt.

Idiomes

Per poder realitzar el doctorat en espanyol, el domini de l'idioma espanyol, parlat i escrit, és un requisit imprescindible per a sol·licitar l'admissió. Tots els estudiants provinents de països en els quals l'espanyol no sigui llengua nativa hauran d'adjuntar un diploma DELE o equivalent de nivell B1 o superior.

Per poder realitzar el doctorat en anglès, és imprescindible que tots els candidats tinguin un nivell alt d'anglès, parlat i escrit. Haurà d'adjuntar-se:

• Test TOEFL(>80 iBT) o equivalent.
  • Certificate in Advanced English (grau A o B) o Certificate of Proficiency in English.
  • IELTS (qualificació mínima: 7, en la versió Academic o bé General Training).

Si el sol·licitant coneix altres idiomes, haurà d'indicar-los.