Sou a: Inici / Estudis / Doctorat / Admissió al programa de doctorat en "Teoria i Història de l'Arquitectura"

Admissió al programa de doctorat en "Teoria i Història de l'Arquitectura"

Coordinador: Pedro Azara Nicolás

Investigadors del programa: Llistat d'investigadors

A l’enllaç anterior de l'Escola de Doctorat, es poden consultar, entre altres aspectes, les línies de recerca d'aquest Programa i les tesis doctorals dirigides (Apartats “investigadors i grups” i “tesis i resultats”).

Requeriments específics

A més dels documents indicats en el “Procediment general”, per a sol·licitar l’admissió a aquest programa, és necessari incloure també el següent, en l'aplicatiu:

1.- Carta d'intencions, en la qual es destaqui el treball investigador realitzat i/o publicat fins al moment i en el seu cas, els vincles amb les línies dinvestigació del Departament o membres del Departament.

2.- Proposta de pla de recerca (mínim 3000 paraules), en la qual hauran de ser tractats els següents punts:

a) Introducció i objecte d'estudi

b) Context acadèmic del candidat i àrea de coneixement en la qual s'insereix el treball

c) Esbós metodològic

d) Idees sobre l'estructura i continguts del treball

e) Proposta cronograma fins a la presentació del Pla de recerca

f) Avanç de la bibliografia i Fonts

g) Informe del tutor/a d'estudis (un membre del programa de doctorat, en format lliure) exposant l'interès i l'oportunitat del treball dins de les línies d’investigació del Departament

Perfil d'ingrés:

Donat el caràcter multidisciplinari de l'àmbit científic del programa, les titulacions amb què es pot accedir al programa són molt diverses.

En general, el programa està dirigit a tots aquells interessats en els àmbits que, a més de complir els requisits de crèdits cursats, tinguin la preparació i interessos de recerca que puguin desenvolupar-se amb la direcció dels professors adscrits del programa, sempre que la seva disponibilitat ho permeti.

De forma més detallada, el perfil acadèmic dels candidats ha de reunir les condicions següents:

• Els candidats han d'haver realitzat un grau en les àrees de coneixement d'arquitectura, geografia, història, història de l'art i humanitats (o àrees menys pròximes com a arqueologia, belles arts, periodisme, turisme, etc.), han d'estar interessats a realitzar una recerca doctoral sobre els àmbits vinculats a la teoria i la història de l'arquitectura, l'art i la ciutat.
  • Els candidats han d'haver-se titulat prèviament de l'especialització en Teoria, Història i Cultura del Màster MBArch en Estudis Avançats en Arquitectura-Barcelona, que ofereix l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. La realització d'aquest màster és condició necessària però no suficient perquè el candidat sigui acceptat en el programa de doctorat del departament.

L'admissió es basarà en la ponderació dels següents eixos:

L'adequació de la formació prèvia en el nivell de grau universitari, en termes de continguts i de rendiment acadèmic.
El grau de maduresa mesurat a través de l'explicació del candidat sobre la seva trajectòria prèvia, interessos de recerca i motivació
L'experiència investigadora, a través de les col·laboracions i publicacions que el candidat hagi realitzat.
L'afinitat amb les línies de treball de professors i grups de recerca del programa.
És indispensable que existeixi una correspondència entre les intencions i interessos acadèmics dels sol·licitants, amb els àmbits i línies de recerca que desenvolupen els professors del programa de doctorat.

Així mateix, és imprescindible el domini de l'espanyol i convenient de l'anglès, i es valorarà molt positivament el coneixement d'altres idiomes que habilitin accedir a un camp bibliogràfic estès.

Ocasionalment, la Comissió de Doctorat del Departament podrà acceptar en el seu programa candidats que no hagin cursat l'especialització en Teoria, Història i Cultura del Màster MBArch en Estudis Avançats en Arquitectura-Barcelona, però puguin justificar la realització d'un màster de currículum acadèmic similar (Teoria i Història de l'Arquitectura) en universitats de contrastada excel·lència. En aquests casos, la realització del Màster MBArch no serà una condició necessària si la proposta d'ingrés disposa de l'aval d'un professor del programa, si bé es podrà exigir la realització de complements de formació a través de la matrícula d'algunes assignatures del Màster MBArch. Per a establir els complements de formació necessaris per a ingressar en el programa, es prendrà en consideració la formació prèvia dels sol·licitants, i es valorarà l'experiència dels sol·licitants en l'àmbit de la recerca.

A següent direcció es pot consultar l'especialització en Teoria, Història i Cultura del Màster MBArch en Estudis Avançats en Arquitectura-Barcelona